خبر خوب| داستان تکراری اما جذابِ موفقیت دانش‌بنیانی‌ها/ بشنوید از برکت این ماه!

دیگر چند ورقی بیش‌تر به پایان این ضیافت الهی نمانده. ممکن است سال دیگر عمری نباشد و نتوانیم از ماه رمضان به خوبی استفاده کنیم. از خداوند بزرگ بخواهیم دستِ محبت بر سرِ تقدیرمان بگذارد. خدای بخشنده و مهربان را به حرمتِ حضرت علی (ع) قسم دهیم که به نگاهِ آنچنانی‌ات محتاجیم. «الغوث الغوث خلِصنا من النار یا رب».

خبر خوب| داستان تکراری اما جذابِ موفقیت دانش‌بنیانی‌ها/ بشنوید از برکت این ماه!

گروه خبر خوب: در این شب‌ها و روزهای پربرکت ضیافت الهی که فرصتی گرانبها برای شستشوی آینه دل و زدودن آن از بدی‌ها و تیرگی هاست، تا می‌توانیم دست به دعا شویم و از فضیلت‌ها و برکات این ماه فیض ببریم. دیگر چند ورقی بیشتر نمانده به پایان این کتاب. ممکن است سال دیگر عمری نباشد و نتوانیم از ماه رمضان به خوبی استفاده کنیم.  از خداوند بزرگ بخواهیم دستِ محبت بر سرِ تقدیرمان بگذارد. ما به هرچه از دوست رسد نیکوست، عجیب معتقدیم! دوست که خالق هستی باشد، هرچه از جانبش برسد، چیزی نیست جز خیر و خوبی. پس خدای بخشنده و مهربان به حرمتِ علی اعظمت قسم، به نگاهِ آنچنانی‌ات محتاجیم. «الغوث الغوث خلِصنا من النار یا رب.»   

*ماهِ پر برکت از برکات این ماه هرچه بگوییم کم است و زبان قاصر.  اولین خبر خوب مان شاید یک مثال بارز و دیدنی از برکات این ماه باشد، همزمان با روز ۲۱ ماه رمضان و شهادت حضرت امام علی (ع)، ۲۱ عمل جراحی رایگان برای کودکان نیازمند در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد. آری ماه رمضان، ماه فضیلت‌ها و بخشندگی‌هاست، در این ماه پر از معنویت و رحمت، الطاف خداوندی از عرش به فرش نازل شده و سفره‌های بخشش و غفران در مقابل مومنان گسترانده می‌شوند. و چه زیبا وصف می‌کند امام محمد باقر (ع) ماه رمضان را که «هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است».

* در این وادی، خوش درخشیدیم! اما بشنوید از هنرنمایی ایران در تولید علم فضا در غرب آسیا. هنرنمایی که با وجود تحریم ها و تهدیدات و خط و نشان های غربی ها الحق و الانصاف، جای تشکر و دست مریزاد دارد. ایران اسلامی نهمین کشور دنیا پس از شوروی، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ژاپن، چین، بریتانیا، هند است که به صورت مستقل موفق به پرتاب ماهواره شده است. یکی دوروز پیش روز جهانی فضانوردی بود. تاریخچه فضانوردی در جهان به زمان پرتاب موشک‌های حامل انسان یعنی حدود ۵۰ سال پیش باز می‌گردد، گرچه کاوش فضا به عنوان رقابت میان کشورها آغاز شد، اما این امر در قرن بیست و یکم به طرحی بین المللی تبدیل شد که تاکنون ادامه دارد و دانشمندان از کشورهای گوناگون در هریک از مأموریت‌های آن شرکت می‌کنند. کشورمان توانست با تکیه بر علم دانش و کمک پروردگار در این وادی خوش بدرخشد. سر فراز باشی میهن من!

*داستانِ تکراری اما جذابِ دانش بنیانی ها اما بشنوید از یکی دیگر از موفقیت های شرکت های دانش بنیان. در پرانتز بگوییم که اگر دروغ نگفته باشیم در هر بسته خبری مان حداقل یک خبر از موفقیت های شرکت های دانش بنیان را کار کرده‌ایم، نه اینکه ما کار شاقی کرده باشیم ها نه. این دانش بنیانی های عزیز هستند که هر روز ما را با افتخارات شان سربلند می‌کنند و حال مان را خوب می‌کنند. سرتان را درد نیاوریم، این بار هم شرکت های دانش بنیان گل کاشتند؛ با توجه به نیاز کشور به روغن‌های موتور و جت در صنعت هواپیمایی، یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد این محصول را در داخل کشور بومی‌سازی و به بازار ارائه دهد. پیش از این ۴ شرکت بزرگ در اروپا و آمریکا، نیاز کل دنیا را در این زمینه تامین می‌کردند، اما در حال حاضر ما آمادگی لازم برای صادرات این محصول به دیگر کشورها را داریم. خدا قوت بچه ها . صنعت هوانوردی و هوایی ما به واسطه واردات بسیاری که در این حوزه انجام می‌شود، به شدت نیازمند این خودکفا شدن بود، چراکه در این حوزه واردات بسیار زیادی صورت می‌گیرد.    

*در دلِ مسجد اما بشنوید از یکی از مساجد قدیمی تهران که بیش از نیم قرن قدمت دارد؛ مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) در اقدسیه شهرری که در کنار فعالیت‌های متداول با تأسیس یک مؤسسه خیریه و نیکوکاری و ارائه حمایت‌های مالی، فرهنگی، درمانی، شغلی و… به افراد کمتربرخوردار، جزء مساجد فعال این منطقه محسوب می‌شود. آنطور که قدیمی‌های محله و مسجد می‌گویند فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه در مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) داستان جدیدی نیست و به همت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم موسوی همدانی، امام جماعت سابق مسجد از سالها پیش اجرا می‌شد و ایشان به نوعی بنیانگذار خیریه محسوب می‌شود.  در دل این مسجد یک تولیدی با ۲۰دستگاه چرخ خیاطی، میز اتو و برش فعال است. ۱۰نفر به صورت مستقیم در کارگاه تولیدی مشغول کار هستند و محصولاتی مثل مانتو، شومیز، لباس ورزشی و به طور کلی تولید پوشاک بانوان تولید می‌کنند و آن‌ها را در فروشگاه‌های طرف قرارداد به فروش می‌رسانند. جامعه هدف این تولیدی خانواده‌های نیازمند هستند، بانوان در اینجا ضمن بهره‌مندی از آموزش رایگان، صاحب شغل می‌شوند.» خدا پشت و پناهتان. خوش خبر باشید! * کاش سراسر سال ماه رمضان باشد!  حجت الاسلام رفیعی در مورد عظمت ماه مبارک رمضان می‌گوید: «ماه رمضان ماه با عظمتی است. در روایات آمده است که اگر بنده ارزش ماه رمضان را می‌دانست، آرزو می‌کرد که سراسر سال رمضان باشد. به همین دلیل است که معصومان علیهم السلام با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان رنگ چهره‌شان تغییر می‌کرد. ماه مبارک رمضان، ماه گسترش سفره است؛ آن هم چه سفره ای! رسول خدا (ص) فرمودند: «تاکنون این سفره را نه کسی دیده، و نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است». روایت است: «إنَّ للهِ مائِدَةً» خداوند یک سفره دارد «عَلَی‌ها مَا لا عَینٌ رَأَتْ»، چیزهایی بر سر این سفره هست که تاکنون چشمی ندیده «وَ لا اُذُنٌ سَمِعَتْ» و گوشی نشنیده است. ما نعمت بهشت را شنیدیم، در قرآن آمده: باغ ها، قصرها و حوریه ها؛ اما این را می‌گوید نه گوشی شنیده و نه چشمی دیده؛ «وَلا خَطَرَ عَلَی قَلبٍ بَشَرٍ» هر چه شما فکر کنید به ذهنتان نمی‌آید. اما معلوم می‌شود این چیز دیگری است، فرمود: «لا یَقْعُدُ عَلَیهَا إلاَّ الصّائِمُونَ»، سر سفره فقط یک گروه می‌نشینند این گروه فقط روزه دارها هستند.»  *خوش خبر باشید!  و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.  منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.  پایان پیام/