برگزاری طرح ملی قرآنی بشری در شهرقدس/ آموزش 13 هزار دانش‌پژوه

مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی، معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجری طرح بشری گفت: تاکنون طرح نوین آموزش قرآن کریم در 13 استان برگزار شده و بیش از 13 هزار نفر در این زنجیره آموزشی در حال یادگیری و آموزش هستند.

برگزاری طرح ملی قرآنی بشری در شهرقدس/ آموزش 13 هزار دانش‌پژوه

به گزارش سکانس از شهرقدس، طرح ملی قرآنی بشری، از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان قدس با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «شکوه سراج منیر» با هدف تربیت مربی قرآن‌کریم در راستای نهضت قرآنی با حضور جمعی از حافظان، قاریان و علاقمندان به قرآن کریم در سالن مجتمع فرهنگی حضرت باقر العلوم علیه السلام شهرستان قدس برگزار شد. این کارگاه در راه اعتلای قرآنی و با هدف آموزش نوین قرآن کریم برگزار شده و از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۰ اردیبهشت به کار خود خاتمه خواهد داد. ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی و معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجری طرح بشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه برگزاری این دوره اظهار کرد: این طرح حدود یک سال است که به صورت ملی مطرح شده و طرحی ساده و قابل‌درک برای همه‌ اقشار جامعه است و موجب پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی می‌شود و هرشخصی در هر زمانی می‌تواند این روش را آموزش ببیند.

وی گفت: تاکنون در 13 استان و 31 دوره این طرح اجرا شده و بیش از 4 هزار و 800 نفر شرکت کردند که با شکل‌گیری زنجیره آموزشی بیش از 13 هزار نفر آموزش دیده و درحال یادگیری هستند. مجری طرح ملی بشری افزود: این رویداد قرآنی در این دوره علاوه بر شهرستان قدس در منطقه 15 تهران نیز اجرا شده و شهرهایی مانند بوشهر، پیشوا، سراوان، زابل و دیگر شهرها در برنامه قرار دارند که تا پایان شهریورماه 18 دوره دیگر برگزار خواهد شد.  کرمانی‌نژاد با بیان اینکه انس با قرآن کریم از اهداف برگزاری این دوره‌ها است، گفت: در آموزش و پروش نیز برای مربیان و مدرسان قرآنی این دوره برگزار خواهد شد.  پایان پیام/۶۷۰۷۵