خبر خوب| تحقیر شدید اسرائیل بعد از 70 سال توسط طوفان الاقصی

این روزها حس و حالمان خوب است، اخبار پیروزی‌های پی‌درپی گروه‌های مقاومت اسلامی نه تنها ما ایرانی‌ها را سرخوش کرده است، بلکه این خوشحالی به مرکز آمریکا کشیده شده است! تا باشد از این خبرهای خوش برای آزادی‌خواهان کل عالم.

خبر خوب| تحقیر شدید اسرائیل بعد از 70 سال توسط طوفان الاقصی

گروه خبر خوب:  این روزها حال بسیاری از ما مردم جبهه مقاومت بسیار خوب است، حالی که اصلاً قابل توصیف نیست و انگار کلمات هم به کمک ما نمی‌آیند تا بتوانند این حس خوب را به رشته تحریر بیاورند، زیرا بیش از ۷۰ سال است که سرزمین‌های اشغالی این چنین شور و حماسه از جوانان فلسطینی را به خود ندیده است، این موضوع را بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره داشتند که چیزی به آخرین روزهای حیات اسرائیل باقی نمانده است، زیرا جوانان فلسطینی بیش از گذشته سرزنده‌تر و شاداب‌تر پای آرمان قدس شریف ایستاده‌اند، بگذارید اولین خبر خوب امروز را کمی زودتر شروع کنیم و بخوانیم: این روزها در تاریخ  این عنوان «تحقیرآمیزترین روز برای اسرائیل بعد از ۷۰ سال» ثبت شده است.

حقیرترین روز برای اسرائیل بعد از ۷۰ سال برگردیم سر بحث خبری خودمان، امروز (سه‌شنبه) ۱۸ مهرماه است و روزهای سرد پاییزی آرام آرام خودش را نمایان ساخته است، چنین روزی در تقویم به عنوان «روز نکوداشت زاینده‌رود»» نامگذاری شده است، چون تشکل‌های محیط زیستی روز ۱۸ مهرماه در سال ۱۳۸۲ دست به دست هم دادند تا برای حفظ این رودخانه خاطره‌انگیز که هویت ملی و فرهنگی ایران است، قدمی را بردارند. رودخانه‌ای که ما ایرانی‌ها حداقل یک عکس یادگاری با آن داریم، عکسی که در آن رودخانه زاینده‌رود پر آب است و شب‌های ستاره‌بارانش بر زیبایی‌های این رود می‌افزود، به امید روزی که دوباره بستر این رودخانه در نصف جهان پُر آب شود.

روزی روزگاری «زاینده‌رود» پر آب بود حال به سراغ بسته خبر خوب امروز برویم، با ما همراه باشید: کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان درمان می‌شوند وقتی کودک‌مان بیمار می‌شود، دلمان می‌خواهد یک آپشن یا گزینه‌ای باشد تا خودمان به جای او درد بکشیم، حتی سعی می‌کنیم بهترین شرایط درمانی را برای او فراهم کنیم تا او کم‌تر درد بکشد، اما برخی اوقات انگار زمین و زمان دست به یکی می‌شوند و بر استرس پدر و مادرها می‌افزاید، یکی از این موارد هزینه‌های بالای درمان است، اما این موارد برای روزهای گذشته است و قرار است هیچ وقت اتفاق نیفتد، زیرا با اجرای طرح رایگان شدن درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در تمام بیمارستان های دولتی این استرس و دلشوره‌های پدر و مادر کودک بیمار هم کم‌تر می‌شود.

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال نوید نسلی پویا و سالم برای آینده ایران دارد البته از زاویه دیگر اجرای این طرح و توجه به سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور، به اجرای بهتر قانون «جوانی جمعیت» کمک خواهد کرد. در حال حاضر ۱۵ هزار تخت بیمارستانی کودکان در کشور وجود دارد که ۱۱ هزار تخت، آموزشی است. پنج هزار تخت کودکان نیز ویژه است. البته این را در نظر داشته باشید گسترش بخش‌های بهداشتی، درمانی مخصوص کودکان از برنامه‌‌های مهم وزارت بهداشت است. آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های جانبی واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر اگر می‌خواهیم کشورمان مقتدر باشد و به اصطلاح روی پاهای خودش بیاستد، باید به سوی استفاده از انرژی‌های صلح‌آمیز و کم هزینه و دوست‌دار محیط زیست گام برداریم، اصلاً‌ استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای تمام زندگی ما در سال‌های پیشرو را تحت‌ شعاع قرار می‌دهد، پس باید خودمان دلمان برای خودمان بسوزد، این‌ها را گفتیم تا بگوییم وقتی خبرهای خوش هسته‌ای را می‌شنویم، امیدمان به آینده هم بیش‌تر می‌شود، آخرین خبر خوب هسته‌ای هم این است که عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های جانبی واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر با حضور «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی، جمعی از مدیران ارشد سازمان و صنعت هسته‌ای و مقامات استان بوشهر آغاز شد.

ایرانی مقتدر با تکیه بر توان داخلی  این در حالی است که عملیات ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی کشور از سال ۱۳۹۶ و در زمینی به ‌وسعت ۵۰ هکتار در کنار واحد یکم آغاز شده که هر یک از این واحدها پس از راه‌اندازی ۱۰۵۷ مگاوات برق هسته‌ای تولید خواهند کرد. البته تا پایان امسال ۶۰۰ میلیون یورو ظرفیت قراردادی جدید برای این طرح‌ها اجرایی می‌شود که در همه آن‌ها از توان و دانش ساخت داخل بهره‌گیری خواهد شد. با راه‌اندازی این 2 واحد، سالانه در مصرف ۱۰ میلیون بشکه نفت و یا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز صرفه‌جویی می‌شود. کار بکر شهرداری همدان برای تجلیل از شهدا وقتی قرار است از شهدای استان تجلیل کنند و یک کنگره ملی برای چندین هزار شهیدشان برگزار شود، همه می‌خواهند ادای دینی به ساحت شهدا داشته باشند، با اینکه سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی گذشته است،‌ اما مردم ما همچنان به آن آرمان‌ها وفادار هستند و در قرن جدید هم می‌خواهند پیام‌رسان خون شهدا باشند،‌ این بار در استان همدان، شهردار شهر همدان در سالروز شهادت سردار «حسین همدانی» از سرداران جبهه مقاومت و به مناسبت دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با شیوه خودش به تجلیل از شهدای مدافع وطن، مدافع حرم و مدافع امنیت پرداخته است، ابتکاری که حس و حال دهه ۶۰ و روزهای حماسه را به درون شهر کشانده است.

تجلیل از شهدا به روش شهرداری همدان استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن: وارد حصارشان شوید برخی روزها وقتی از خواب بیدار می‌شدیم و نگاهی به اخبار می‌انداختیم متوجه می‌شدیم رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین به خصوص مردم محاصره‌شده غزه حمله کرده است، حملاتی که در این سال‌ها به شهادت چندین هزار کودک، زن و غیرنظامی‌ها منجر شده است، اما این بار شرایط متفاوتی رقم خورده است و شاهد حمله همه جانبه همراه با برنامه‌ریزی دقیق گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین هستیم. مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق درباره اینکه چگونه می‌توان رژیم غاصب صهیونیسم را شکست داد، به یک راهکاری قرآنی اشاره داشت، گفت:‌ قرآن در مورد یهودیان (دشمن پیامبر) می‌گوید: «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ»؛ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند.

رژیم صهیونیستی تنها با این روش نابود می‌شود در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعه سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و عامل شکست می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. وارد حصارش بشو! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. خوش‌خبر باشید!  و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.  منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پایان پیام/